SoruYorum - WhatsApp'ı Siliyor Muyuz ?

katma 12 Oca 2021
görünümler 63 417
27

Geçtiğimiz haftanın en önemli konusunu ele aldık. Gündem de herkesin çok konuştuğu sorduğu sorulardan biri de WhatsApp'ı siliyor muyuz?
SoruYorum - WhatsApp'ı Siliyor Muyuz ? gibi videolarımızı görmek ve takip etmek istiyorsan kanalımıza abone olmayı ve zili açmayı unutmayın;
► bit.ly/AçıkBeyin
SoruYorum - WhatsApp'ı Siliyor Muyuz ? videomuzu beğendiyseniz Açık Beyin kanalının diğer videolarına göz atmayı unutmayın;
➡SoruYorum - En Güçlü Mü Hayatta Kalır? Darwin Ne Diyor? İnsan Evrilmeye Devam Ediyor Mu?
trdown.info/cycle/rrKGupiNsauoftk/video
➡ SoruYorum - Ne Yaparsan Elinle, O Gelir Seninle
trdown.info/cycle/abB6lXthzsReZqc/video
➡SoruYorum - İklim Değişikliği Beynimizin Değişimine Sebep Oluyor Mu ?
trdown.info/cycle/i4uNtGSh3caho7M/video
➡ SoruYorum - Nörobilim Bilmeyen Evde Mi Kalacak ?
trdown.info/cycle/bI6Pm2-FsbKWoqM/video
➡ SoruYorum - Neden Webinarlara Katılmalıyım ?
trdown.info/cycle/raupvn-staydqMU/video

YDS Academy SoruYorum programına destek olmaktadır: ydsacademy.com/
Önce kendimizin sonra da toplumun olumlu ve faydalı yönde dönüşümüne katkı sağlamak için buradayız…
AçıkBeyin Eğitim ve Danışmanlık
''Kendine İyi Bak... Göreceksin!''
Daha fazla bilgi için:
0 (216) 356 49 69
AçıkBeyin: www.acikbeyin.com/
Facebook: acikbeyin
Instagram: acikbeyinegitim
Twitter: AcikbeyinEgitim
Linkedin: tr.linkedin.com/company/açıkbeyin

AçıkBeyin
YORUMLAR  
  • Z G

    Z G

    Gün önce

    Meseleye veri hırsızlığı olarak bakmak yerine değişim yenilik olarak görüyorum. Yıllarca wp kullandık ama simdi farkettim ki bambaska yenilikler içeren bambaşka uygulamalar var neden olmasın denemek incelemek keyif almak işime en iyi yarayan uygulamaları keşfetmek olarak bakmakta fayda var.

  • Meliha Cuma Bal

    Meliha Cuma Bal

    Gün önce

    🌍💎 😀 Canım efendim düşüncelerimi dile getirmişsiniz! 👏 Benden önce davrandınız. Sevgiler, selamlar

  • Ders Hesabı

    Ders Hesabı

    3 gün önce

    #SoruYorum Youtube gibi platformlarda videoları 1.5 veya 2.0 hızında izlemenin beynimize olumlu yada olumsuz bir etkisi var mıdır?
    İyi çalışmalar dilerim.

  • ADEM EKER

    ADEM EKER

    3 gün önce

    Hocam sizi yıllardır izliyorum ve değerli bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekür ediyorum. Birgün biryerde sizinle karşılaşıp sohbet etmek isterdim. Sağlık ve huzur diliyorum size

  • BiTuhaf Kişi

    BiTuhaf Kişi

    3 gün önce

    Ne demek baklavanın tadına bakın yahu insanlar bizim hakkımızda her türlü şeyi bilecekler, her an izleyecekler ve yavaş yavaş teknoloji totaliterizmine doğru sürükleneceğiz ama nolacak canım beni kim ne yapsın deyim boşvereceğiz. Daha geniş ölçekte bakmak lazım yalnız kendimize değil.

  • TeBesSu M

    TeBesSu M

    4 gün önce

    Teknik bilgim yoktan sonrasınin anlamı yok. Yoksa bilgi konuşmayacaksın. Turkiyedeki akademisyenlerin genel sorunu halk kadar cahilce herseyi cevapsız birakmama istegi. Ben konunun uzmanı degilim. Nokta. Uzmanlar gerekli açıklamayı yapacaktir. Nokta. Konunun bilirkişisi gibi gösterip kendini ismini ününün statüsünün arkasından bilmedigi sorunun cevabini vermek doğru gelmiyor bana. Cevap veriyor olmak için cevap vermek oluyor bu.

  • Nurşen Acar

    Nurşen Acar

    4 gün önce

    https://youtu.be/ONiFrZYI5ng

  • S. Yılmaz

    S. Yılmaz

    4 gün önce

    WhatsApp'ın faşistliğinden hiç bahsetmemişsiniz,o kadarını sizin gibi hızlı telaffuz edemesekte bizde biliyoruz.

  • Tulay Kahraman

    Tulay Kahraman

    4 gün önce

    Neden dayatma yapılıyor bu haksızlık bu saygısızlık bize asıl sorulmasi gereken bu soru bence

  • Burak Alpaslan

    Burak Alpaslan

    4 gün önce

    Gülüyorum size 😁

  • Unknown

    Unknown

    4 gün önce

    Neden her konuda bilginiz var? Ne kadar doğru bu bilgiler,bu açıklamaların aynısı yapıldı zaten??

  • Sinkaf

    Sinkaf

    5 gün önce

    Gundeme ayak uydurmak icin ve reklam ugruna bombos yayinlar yapilmaya baslandi. Oysa ki cok severek takip ediyorduk. Umarim anafikrinizde kalici olursunuz.

  • Kresent

    Kresent

    5 gün önce

    Sinan hocam nasil bir dibe gidistir bu sizin akıbet..
    Yahu o ses kaydindan ötürü mü birakiyoruz vatsap i? Analitik zekanizi bu kadar mi kullaniyorsunuz?!!
    Big data nedir cambridge analytica olayi nedir bunlari mi anlatalim yani size gercekten..bir de "nasil insanlar bir ses kaydiyla yonetilir yonlendirilir ornegdir bu olay" demissiniz akla ziyan bir aciklamayla..oysa esas nasil yonettiklerini bilip buna karsi bir eylem olarak basladi hu göç gercekten anlatmaya luzum var mi?
    Hele şu size soru soran kizin inanılmaz iticiligini de belirtmezsem edemeyecegim..ya ne kadar irrite eden bir hal hareket tavır uslup vs var bu kadinda..isi psikoloji sanirim ama zerre anliyorsa gercekten adam degilim..cunku psikoloji bilen adam boyle küçük daglari ben yarattim gibi hareketler sergilemez, sordugu sorulari yoneltirken "bakin bir de boyle gerizekalilar var hocam az aciklayin da sizin zekanizdan biraz nasiplensinler bu beyin fukaralari" der gibi soruyor ve hocanin cevaplarindan sonra "bu yetmez ama hocam, soyle cahiller soyle geri kafalilar da diyelim" der gibi eklemeler yapiyor..sadece bu videoda degil.. yahu bir de aplikasyon diye dilimize girmis o lanet kelimeyi eplikeyşşşın diye telafuz edip o ellerini "mmmh nasil da ingilizcem var, bu cahillere biraz gostereyim yuksek seviyemi" der gibi ovusturmasi falan..
    Boyle insanin psikolojiye nasil katkisi olabilir Allah askina ya..bak saglam calismalar yapmistir da bilmem egitimleri sunlardir bunlardir falan demeyin gecin o isleri artik..teoriye bakiyorsak zekeriya beyaz da hocaydi hatta bu kiz gibi degil prof du adam..
    Sinan hocam siz de şu insanlara tepeden baktiginizi farkedin artik nacizane tavsiyem..

  • MsZygaena

    MsZygaena

    5 gün önce

    Bugün whatsup ilk defa durum paylaşmış, gördünüz mü? Whatsup gizliliğe önem.verdigine dair bir şeyler yazmış. Acaba vaz mı geçti? Benim kişi listemin çoğu Telegram'a geçti bile. Bip yükleyenler de aynı şekilde çoğunlukta.

  • Hatice Çalışkan

    Hatice Çalışkan

    5 gün önce

    Zorbalık yoluyla insanlara dayatma yapıyorlar. Zuckerberg açıkça tekelleşiyor. Yakında sosyal medya platformlarında işlerine gelmeyen paylaşımları engelleyecekler. Yapmaya da başladılar zaten. Istedikleri gibi yönlendirecekleri bir evren oluşturuyorlar. Toplumlarla ilgili inanılmaz büyüklükte bilgi toplayıp işliyorlar. Bir toplumun eğilimlerini ortaya çıkaracak veriler de sadece ticari meseleler için kullanılacak değildir herhalde. Abd'de facebook seçimleri bile manipüle etti. Avrupa kendi vatandaşlarının verilerinin alınmasını engelledi. Onlar da mi anlamıyor bu işlerden. Biz tekelleşmeye ve bunun doğuracağı dayatmalara karşı çıkmaya çalışıyoruz.

  • Isik Kazgan

    Isik Kazgan

    5 gün önce

    5:12 teknolojiyi bilmiyor olmadığımızı???? 😊

  • V K

    V K

    5 gün önce

    Eksik bir eleştiri. Mesele sadece ses kaydı üzerinden ele alınmış malesef. Whatsap'ı bıraktım. Bu uygulamayı, adamların avrupa birliğine farklı bize farklı bir politikayı layık gördükleri için dahi bırakmak, sadece ve sadece bunun için dahi başka bir uygulamaya geçmek, takdire şayan bir harekettir.

  • Ferhat Yılmaz

    Ferhat Yılmaz

    5 gün önce

    Az bilgi, çok dalga. Açık beyine o açıklıktan biraz ego mu dolmuş diye düşündüm....Evrim Ağacı daha kapsamlı anlatmış. Egosuyla dürtmeden tane tane açıklamış.

  • Nurşen Acar

    Nurşen Acar

    5 gün önce

    Sinan Bey'in bu konuyu temel haklar ve kişisel verilerle ilgili yasal düzenlemeleri dikkate alarak yorumlamasını beklerdim. Böyle devasa kibir içinde verilerim çok önemli, aman herkes benim peşime düşecek kaygısından kaynaklanmıyor tepkiler. Dayatmalara karşı duruş sergilemek, temel hak ve özgürlüklere sahip çıkmak. Ülkemizdeki yasal düzenlemelerin temel hakları koruyacak biçimde güncellenmesini sağlamak. Tüketici kimliğimizin manipüle edilmesinin önüne geçebilmek. Anlıyorum ki Sinan Bey bu konu hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip değil. Yetersiz bilgiyle böyle bir platformda insanları yanlış yönlendirdiğinin farkına varır umarım.

  • halime dundar

    halime dundar

    6 gün önce

    Tepkisiz mi kalalım ne yani sinan bey sizi severim ama bu konuşmanız hiç hoşuma gitmedi

  • The Weed Love

    The Weed Love

    6 gün önce

    Whatsapp’ı silmedim, sözleşmeyi kabul ettim ve başka bir uygulamaya da geçmedim.

  • Js B

    Js B

    6 gün önce

    Hazal çok itici..

  • username

    username

    6 gün önce

    muhittin topalak from kazlıçeşme in relationship with kezban

  • username

    username

    6 gün önce

    hazal hanim ispanyol mu acaba o kadar cok uzun ve cok ismi olunca :D

  • Ozan Yücekuş

    Ozan Yücekuş

    6 gün önce

    Yorumların büyük çoğunluğunun videodan tatmin olmadığını gördüm ve şaşırdım doğrusu. Kendimce kafalara takılan sorulara yanıt vermek isterim.

    1. Avrupa’da sunulmayan teklif, bizde niye sunuluyor?
    Avrupa kendi kanunlarıyla vatandaşlarını korumaya almış ve tüzüğünü işletiyor. Bu tüzük sebebiyle Whatsapp orada bizimki kadar kapsamlı bir veri havuzuna ulaşamıyor. Dolayısıyla burada mesele Whatsapp’ta değil, tüzükte. Whatsapp’a kalsa kainatın verisini toplar, arkasına bile bakmaz. Ama işleyen bir hukuk sistemi ve kanunlar bütünü onu daha azını talep etmek durumunda bırakıyor. Bu da bizi Whatsapp’ı değil, kendi kanunlarımızı ve hukuk sistemimizin etkinliğini sorgulamaya itiyor.

    2. Whatsapp mesajlarımızın içeriğine ulaşabiliyor mu?
    Çok fazla haber okudum ve orijinal metinden alıntı yapanların hiçbirinde böyle bir ibare görmedim. Gizlilik Sözleşmesini okudum. Böyle bir ibare görmedim. Sadece “aktarım” yapan yayıncılar bu durumu kelime arasında geçiriyorlar ve kaynak belirtmiyorlar, alıntı yapmıyorlar. Oysa Gizlilik Sözleşmesi’nde uçtan uca şifreleme dolayısıyla mesaj içeriklerini kimsenin göremeyeceği açıkça yazıyor. Mesajların ise (yine uçtan uca şifrelemeyle ve geçici süreyle) hangi koşullarda server’da saklanacağı yazıyor. (Bu arada max 30 gün. O da mesaj ilgili kişiye ulaştırılamamışsa.)

    3. Whatsapp neden 3. partilere benim verilerimi veriyor? Bir kısım 3. partilerle veri alışverişi olduğu doğru. (Büyük çoğunluğu esasında sizin kendi isteğinizle iletişime geçtiğini firmalarla ilgili ticari mevzulardan doğuyor.) Fakat Facebook’a tam olarak 3. parti diyemeyiz. Facebook’un Whatsapp’ın sahibi olduğunu hepimiz biliyoruz. İnanılmaz etik değerleri olan, robin hoodvari bir yaklaşım olmadığı sürece üst markalar alt markalarla bilgi alışverişinde bulunur. Bu normaldir.

    4. Whatsapp bana nasıl böyle bir şey dayatır?!?
    Doğrusu, milyon dolarlar harcanarak yürütülen bir sistemi ücretsiz kullanıyorsunuz. Bir laf vardır, bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü. :) E whatsapp bir ürün, Facebok da bir şirket. Ücretsiz veriyorsa bir sebebi var. Onu da artık açık açık söylüyor. Kardeşim ödemeyi ben senden veri olarak alacağım diyor. Bunun karşısında teklifiniz, tamam ben parasını neyse vereceğim benim verilerimi alma olsaydı, makul bir yaklaşım olurdu. Fakat hem bedava kullanayım hem de hiçbir şey vermeyim durumu da yine atasözüyle söylemek gerekirse “ne şiş yansın ne kebap” oluyor. Maalesef birinden biri yanacak.

    5. Whatsapp neden birden böyle bir dayatmaya düştü?
    Mark Zuckerberg’in yargıç karşısındaki videolarını izlemeyen yoktur. Bir kez daha (en azından yakın zamanda) böylesine çetin bir mücadeleye girmek istemiyor. Bir an önce daha ayakları yere basan ve ayağına dolanmayacak bir sisteme geçebilmek istiyor. Bu sefer oyunu kuralına göre oynayacak.

    6. Ben bu kadar niye yazdım, Whatsapp’a mı çalışıyorum? Alakası yok. İnsanların orijinal dökümanı okumadan kulaktan dolma bilgilerle galeyana gelmesine ciddi anlamda üzülüyorum. Burada halihazırda hocanın tutumundan hoşnutsuz olmuş onlarca insanı bulmuşken en azından kendime bir mecra oluşturup, bir kişinin de olsa olaya bakışını değiştirebilirim diye düşündüm. Derdim Whatsapp’ı silmeniz veya silmemeniz değil. Silecekseniz de doğru bilgilerle ve sebeplerle silmeniz.

    7. Bu maddeleri yazan ben Whatsapp’a güveniyor muyum?
    Mark Zuckerberg’in yedi sülalesine güvenmem. Fakat durumun da farkında olmak gerekir. Videoda da bahsedildiği gibi, bu yorumu muhtemelen Google Chrome’dan okuyorsunuz, şu anda kaç saniyedir buraya baktığınız bile kayıt altında. Henüz internette %100 veri güvenliğinden bahsetmek maalesef imkansız. Ancak, regülasyonlar da sadece doğru bilgi ve teknolojilerle olur. Whatsapp’ı bırakıp Telegram’a geçmek, Bip’e geçmek hayatınızda bir şey değiştirmeyecek. Para vermediğiniz her bir uygulama, içerik vs. için pek çok farklı yöntemle ödeme yapıyorsunuz.

    Sevgiler.

  • Alev Tekin

    Alev Tekin

    6 gün önce

    15 yıldır bu paranoyayla yaşadığım için şu an hiç umursamıyorum.

  • Tuba Öksüz

    Tuba Öksüz

    6 gün önce

    Buradaki mesele verilerimin ele geçirilmesi değil kaldı ki bu sistem en baştan beri çalışıyor. Zaten kullandığı veri için neden böyle bir yola girdi?
    Can sıkıcı kısmı verimin kullanılması değil, nasıl olsa bizden vazgecemezler deyip dayatma uygulamaları.
    Uygulamayı yüklerken şuna buna izin ver butonu çıkıyor ve izin veriyoruz. Ama her işimizi wathapp dan yapmaya alismisken neyi kabul ettiğimizi tam olarak bilmediğimiz bir şeye mecbur bırakılmak zorbalik ve şımarıklık. Buna karşıyız.
    Yani CIA peşimizde değil bunu biliyoruz 😂

  • mehmet şükrü sipahioğlu

    mehmet şükrü sipahioğlu

    6 gün önce

    Hocam sadece mesajı söyleyip konuyu değerlendiriyor.. Ya WhatsApp aleni olarak bütün şahsi bilgilerinizi üçüncü taraflara vereceğim diyor.. Yani satacak.. Yani tepkiler bu açık eneyi yerine konmaya.. Ans hocam konuya giremedi..

  • mete

    mete

    6 gün önce

    #soruyorum
    Akıllı telefonların unutkanlığa neden olması hakkında video yapar mısınız

  • Monster

    Monster

    6 gün önce

    Özgürlüğün en büyük düşmanı hâlinden memnun kölelerdir.

  • Ercan DEVECİ

    Ercan DEVECİ

    6 gün önce

    Sosyal medya hesaplarının hepsini silebilsek dedi Hazal hanım Youtube' un da bir sosyal medya olduğunu düşünmeden..:)

  • Mualla Sarıçoban

    Mualla Sarıçoban

    7 gün önce

    Mantıklı...

  • Ayşe Zengin

    Ayşe Zengin

    7 gün önce

    😅😅

  • Neşe Ahmet

    Neşe Ahmet

    7 gün önce

    6:40... Hocam, sürekli olarak hiç durmadan kazandıkları bu Trilyonlarca Dolarları ne yapacaklar?

  • Huri KIZILHAN

    Huri KIZILHAN

    7 gün önce

    Bir video izlerken 10 reklam nedennnnnn!!!???

  • Merve Deniz

    Merve Deniz

    7 gün önce

    YAAAA YİRİM SİZİ YİRİMMM 🤣 son cümlelerinize bayıldım.. 😂🌷

  • zeynep polat

    zeynep polat

    7 gün önce

    Saçma tabi ki herkes bunun farkında sadece niçin sözleşme ..Konu bu anlayamamanız da garip insanlar aptal değil

  • Ceylan Han

    Ceylan Han

    7 gün önce

    Size de hoca dedik bilgili dedik burnunuz şişti bune ya millete gerizekalı gibi hitap etmeler en önemli konuları görmezden gelip hiç üstüne basmamalar ciddi bir konuda alaycı tavırlar şunu kendine bir sor neden sadece türkiyeye dayatılıyor neden bu kadar ısrar ediliyor ayrıca halk zaten söylediğiniz şeyi biliyor kimsenin bilmediği bişey değil söyledikleriniz

  • Ceylan Han

    Ceylan Han

    7 gün önce

    Asıl konu bu degil ki hoca herkes biliyor zaten bilgilerimizi bildiklerini 1 avrupa ülkelerine neden böyle şart sunulmuyor
    2 adamlar resmi olarak bilgilerimizi kullanmaktan bahsediyorlar önemli veya önemsiz farketmez resmen hayvan yerine koydular türkleri
    Ayrıca attığınız başlıkla konuştuklarınızın hiç alakası yok net bişey bile söylemediniz ama neredeyse silmeye gerek yok sözleşmeyi kabul edin dediniz bu kanala bunu hiç yakıştıramadım

  • Gülsüm Suyer

    Gülsüm Suyer

    7 gün önce

    Hazal Hanım'a ithafen bir önerim olacak, kendisi "application" yerine "uygulama" sözcüğünü tercih etmeli. Türkçe-İngilizce harmanlanmış bir konuşma gerçekten ilginç ve anlamsız. Türkçe metin arasında İngilizce telaffuz sergisi yersizdir. Türkçeyi kullanırken hassas davranalım.

  • Gülsüm Suyer

    Gülsüm Suyer

    7 gün önce

    Çok güzel yorumlar okudum ve katılıyorum, insanlara dayatma uygulanması ve Türkiye'yi layık gördükleri yere değinmeyen eksik bir video olmuş. Oysa ki asıl mesele de bu. Tepkinin çığ gibi büyümesi de bundan.. Yoksa elbette ki sildiğimizi sandığımız her verinin aslında silinmediği her kullanıcı tarafından bilinmekte.. Madem her verimiz zaten tehlikede, neden böylesi bir sözleşme şu anda gündemi meşgul ediyor? Dileyen dilediği gibi her veriye ulaşıyorsa böyle bir sözleşmeye neden ihtiyaç duyuldu?
    Cevap aradığım sorular bunlardı.

  • Ümit Yaşar KARAYİĞİT

    Ümit Yaşar KARAYİĞİT

    7 gün önce

    Farklı bir bakış açısı 👏

  • Tolun A.

    Tolun A.

    7 gün önce

    Devletler merak ediyor ama kişisel verileri... izledikten sonra aklıma iki şey geldi Güvenlikçiler boşuna varlar ve Zartlak Kebabı tarifi... Aq sanırsın farkındalık yaratmak için yapılmış, Karamsarlık zannettiğin lanet farkındalik neyse...

  • ÖZÜTOPRAK

    ÖZÜTOPRAK

    7 gün önce

    Avrupaya farklı bize farklı ,olmaz
    İkin ,ci sınıf moamelesi olmaz.😁😁

  • Emel Kodal

    Emel Kodal

    7 gün önce

    Sonunu guzel baglamişsiniz Hocam☺☺☺tovebeler olsun👍🏻

  • Hurriyet Ozen

    Hurriyet Ozen

    7 gün önce

    Bir WhatsApp ses kaydıyla insanları Telegramm geçirerek bir deney yaptılar sanırım korkuyla sürü psikolojisi 🤔🙄😁

  • Sergül ky

    Sergül ky

    7 gün önce

    Ben de wp insta Twitter face fln yok. Sadece telegram YouTube ve sayarsanız Chrome var. Yetiyor bence. Ve kafa rahatlığı🤷

  • Ireth Oronar

    Ireth Oronar

    7 gün önce

    SiliYorum

  • Mustafa Kayra ELKIRAN

    Mustafa Kayra ELKIRAN

    7 gün önce

    Hocam videodaki reklamlardan haberiniz var mı?

  • mihr mah

    mihr mah

    7 gün önce

    Avrupa ülkelerinde bu sözleşmeye ters düşen yasalar olduğu için orada geçerli sayılmaması fakat diğer ülkelere "ya kabul edersin yada uygulamayı kullanamazsın" gibi bir dayatmayla kabul ettirmek istemesi normal mi geliyor size ?

  • Nazlı GÜNDÜZ

    Nazlı GÜNDÜZ

    7 gün önce

    https://www.youtube.com/watch?v=UZdRz_StoAU&t=140s

  • Mihenk 55

    Mihenk 55

    7 gün önce

    Eklımıyım 👻♥️☀️

  • edopya

    edopya

    7 gün önce

    insanların haklarını koruyarak, neyin ne olduğunu bilerek, dayatmalara karşı durarak, zorunlu değil seçici olarak internet kullanıcısı olması imkansızmış gibi bir video 😒

  • Rabia Yeni

    Rabia Yeni

    7 gün önce

    Cok teşekkürler

  • Burcu Aktan

    Burcu Aktan

    7 gün önce

    Tum sosyal medya hesaplarını silse insanlar sizi nasil bulup da izleyecekler?

  • Volkan Veli

    Volkan Veli

    7 gün önce

    telegramda default end-to-end encrpt. yok ancak gizli sohbet seçerseniz konuşma şifreleniyor. Whatsapp'da default. Telegram daha kötü en iyisi güvenlisi signal.

  • unforgiven Two

    unforgiven Two

    7 gün önce

    Lafı açılmışken sosyal medya bağımlısı arkadaşlara tavsiyem Facebook ve Twitter ve instangram sız da yaşanıyor 10 seneden fazla süredir YouTube ve Pinterest hariç kullandığım uygulama yok kafam rahat huzurluyum ne kimse beni takip ediyor ne dürtüyor(🤔)nede beğeniyor ohhh misss🤩

    • unforgiven Two

      unforgiven Two

      7 gün önce

      Demem o ki kısacık ömrümüzde uğraşmayın lüzumsuz işlerle kendinize yaracak işlere bakın zaman değerli!!!

  • M Y

    M Y

    7 gün önce

    Hocam ilk defa, bir konuşmanızda tutarsızlıklar var.
    Hem "Ürün olduğumuzu" itiraf edip, sonra da bigdata halinde olunca önemsizmiş gibi hafife almanız, çok ilginç.
    "Mutlu cahil ürünler" olarak baklavanın tadını çıkarmamızı tavsiye etmeniz, şaşırtıcı.

  • Gokhan Akkaya

    Gokhan Akkaya

    7 gün önce

    Siz WhatsApp sözleşmesini kabul etmedikleri için alternatif arayanları aklını kullanmayan topluluklar olarak tanımlamışsınız. Eğer bu video bir WhatsApp PR çalışması değilse olayı iyi analiz edemediğinizi düşünüyorum. Akıl yürütmeden topluluğa göre hareket edenler her zaman olmuştur fakat kaygıları haklı temellere dayananlara ya da sadece tekelleşmeye karşı tepki olarak davrananlara haksızlık etmişsiniz.
    Ben bu yaşananları, dijital dünyanın tekellerine karşı alternatiflerin desteklenmesi için, büyük fırsat olarak görüyorum.
    Biraz akıl yürütmek için şu sorulara cevap arayalım;
    1. Kabul etmemizi istedikleri şartları AB ülkelerindeki kullanıcılara neden dayatamıyorlar?
    2. Rekabet kurumu bu sözleşme dayatması üzerine neden soruşturma başlattı?
    3. Cumhurbaşkanlığı iletişim grupları neden WhatsApp ı terk ediyor?
    4. Avrupa Komisyonu siber güvenliği artırmak amacıyla çalışanlarına Signal uygulamasına geçmelerini neden tavsiye etti?
    5. Cambridge Analytica skandalı hakkında ne düşünüyorsunuz?
    6. Hepsini bir kenara bırakalım, sanal dünyanın devlerine karşı alternatiflerin güçlenmesinin kime ne zararı var?
    İyi çalışmalar...

  • Serap Erdinç

    Serap Erdinç

    7 gün önce

    Cok cok dogru net anlatmissiniz 👍👏👏

  • Derssever Adam

    Derssever Adam

    7 gün önce

    Hz. Ord. Prof. Kln. Psk. A. N. Hazal Sezen

  • Selam Naber

    Selam Naber

    7 gün önce

    🙏

  • eaygun

    eaygun

    7 gün önce

    Size katılmıyorum hocam, veri paylaşımı olağan olabilir ama ya kabul edeceksin ya da uygulamayı kullanamazsın demek bence zorbalıktır ve tepki gösterilmesi gerekir.

  • Dilek Deniz

    Dilek Deniz

    7 gün önce

    Millet dayatmaya karşı duruş sergiledi on defa falan altını çizelim👍

  • Esatadam TV

    Esatadam TV

    7 gün önce

    Ayar TEK e gore yapilir
    Agirlik tartilir,uzunluk metreyle olculur...AYARi ALLAHA gore yap.HESAP VAR.Agizdan çikan her harf sisteme kaydedilir.kisiye ozel ses barkotlu silinmez.niyete gore meyve verir.hangi meyve nerde ne zaman gelir?hayatini HESABA gore yaşa.bugunde ,yarinda olursun PAŞA.İstedigini kullan yaşa,niyetini duzelt vurma kendini taşa.

  • Yaprak Pamir

    Yaprak Pamir

    7 gün önce

    Hocam whtasapp ilk çıktığında iphone için en azından paralıydı. Sene 2012 ben apple store'dan parayla aldım onu 😂😂😂😂

  • zbs yldz

    zbs yldz

    8 gün önce

    Fikirleriniz benim için onemli fakat bu konudaki görüşünüz biraz basite indirgeyerek ve alaya alarak anlatmanız tatmin etmedi...

  • Merdumgiriz

    Merdumgiriz

    8 gün önce

    Nasa uzaya bina diker😂😂

  • ethem muslu

    ethem muslu

    8 gün önce

    Whatsapp a değil de bu tarz videolara yanarım. Beyin fakiri olan bir ülkede birini yakalayıp felsefe nin dinin sağlığın ekonominin siyasetin en ücra köşelerinde doğal olarak dolaştırıyoruz. Çünkü toplum tamamen tüketim ve anlık hazlarla meşgul. Ekonomiden asgari ücretten şikayet eden bu toplum aslında analiz edildiğinde maddi fakirliği en sonda gelir. Ilk sırada düşünme, sorgulama fakirliği gelir. Tüm unsurlar analiz edildiğinde cebindeki asgari ücret en fazla olandır aslında. Böyle bir toplumda böyle adamlar herşeyi rahatlıkla konuşabilir ve değer görür. Bu adam bir videosunda koca islam dini sadece 5 şarta bağlı, zina yapma yok, komşuna iyi davran yok, hırsızlık yapma yok diyordu. Evet evet bunları söyledi. Toplumda öne çıkan bir adam bu kadar düşünebiliyorsa gerisini analiz etmek için yapay zekaya kisisel verilerin analizine vs gerek var mı? Cehalet parçalardan aksa da bu adam 'Beyin' kavramı ile öne çıktığı için haz toplumunu da bir flash bellek gibi kullanıyor. Ne kadar konuşursa sorgusuz kabulü ve alıcısı var:)

  • Emine

    Emine

    8 gün önce

    0:10 o nasıl bir aşağılamadır..

  • Emine

    Emine

    8 gün önce

    Asıl meselenin yanından bile geçmemişsiniz

  • Emine

    Emine

    8 gün önce

    Sinan hocanın videosunu bir gün beğenmeyeceğimi hiç düşünmezdim..

  • Emine

    Emine

    8 gün önce

    Sanki o ses kaydı üzerine oldu bütün bunlar. Size gelmiş olabilir ama herkese gelmedi bile o ses kaydı. Ayrıca o da halktan birisinin kendi düşünceleriyle yaptığı açıklamalar. Doğru ya da yanlış. Neden onun üzerinden konuştunuz ve onu bu kadar ciddiye aldınız anlamadım.

  • ejder kapanı

    ejder kapanı

    8 gün önce

    4:00 her internetin ve uygulamanın güvensiz olduğu çıkarımını yapmak mantıklı olmaz. Çünkü devlet kurumlarımızın, bankalarımızın bile internette verileri var. Bu mantıkla devletimizinde bir güvenliği, bankaların bir güvenliği yok anlamı çıkar. Signalin açık kaynak kodu kullanması, tüm kodlarının halka açık olması güvenlik açısından whatsabın kat ve kat üerinde olması için yeterli. bu yüzden genelleme yapmadan önce devletlerin internet kullanıp kullanmadığına bakmakta fayda var. İnternet çok güvensiz olsaydı devletler, zengin insanlar, siyasiler bizden önce interneti bırakırlardı.

  • Berat Can Kalaycı

    Berat Can Kalaycı

    8 gün önce

    Haydi arkadaşlar whatsapp silip Telegram yükleyelim bu sayede verilerimizi ne olduğu belirsizruslarlada paylaşalım hadi google üzerinden bu yorumu cevaplayın daha sonra Twitter Instagram Facebook'a girin kesinlikle hiçbiri bir şey yapmıyor insanlığın faydasına bedava yapmışlar
    -ya arkadaşlar ya akıllı telefonunuzu çöpe atın ya da bizim verimiz diye ağlamayın

  • HAK10AN

    HAK10AN

    8 gün önce

    Koskoca bilim ve teknoloji devi de (Elon Musk) zaten boşuna "use signal" (signal kullanın) dedi zaten. Amaç burda verilerimizin alınıp alınması değil ki. Whatsapp burda bizleri eşek yerine koyması eşek gibi kabul edecen yoksa kullanamazsın demesi! Bu saygısızlığı kendinize reva görüyorsanız kullanmaya devam edin elbette! (bu arada bu sözleşme sadece Türkiye'ye değil AB ülkeleri hariç diğer ülker için de geçerli). Diğer ülkelerde whatsapp'ı bırakıyor. Ama bizim Türkiye'de ki çok bilmişler kadar kimse buna karşı durmuyor.

  • Ders Ders

    Ders Ders

    8 gün önce

    Hayır bu bir dayatmadır!
    Hem neden Avrupa ülkeleri hariç tutuluyor?
    Hem taviz tavizi getirir kesinlikle herşeye sessiz kalırsak bizi ...

  • enes özcan

    enes özcan

    8 gün önce

    ses nedem böyle??

  • Zabuza Momochi

    Zabuza Momochi

    8 gün önce

    Hocam sonuna kadar haklısınız neyseki akıllıca açıklama yapan birini görebildim.

  • Zabuza Momochi

    Zabuza Momochi

    8 gün önce

    Watsap bilgilerimi alıp bana şantaj mı yapacak? Konuşmalarımı fotoğraflarımı internette yayınlayıp beni ifşa mı edecek? Mark beni arayıp bana şu kadar para vermezsen konuşmalarını facede instada paylaşırım mı diyecek? Nedir bu korkunuz ne saçmalıyorsunuz?

  • Ozan Saridogan

    Ozan Saridogan

    8 gün önce

    Küçük yaşlarda çok harika yalan söylerdim. Öyle ki ilk söylediğim yalan anlaşılmasın diye yeni ve daha akıl isteyen yeni yalanlar ile daha önce söylediğim yalanları pekiştirirdim. Baktım ki yalan söylemek çok iyi akıl istiyor ve benimki buna yetmiyor. Kolay yolu gerçeği söylemeyi seçtim. Yasal olursanız yasa sizi sanalda da olsa korur. Eşeği yokuşa sürmeyin yasal olun rahat edin.

  • Fikri Melih Yiğit

    Fikri Melih Yiğit

    8 gün önce

    Aslında benim aklıma takılan şu; bir ücret ödeyerek Youtube Premium kullanıyorum ve karşılığında reklamsız video izliyotum. Youtube da benden aldığı paradan bir kısmını kanal sahipleriyle paylaşıyor. O zaman yayıncı neden video içine reklam sıkıştırıyor?

  • Personal Experience

    Personal Experience

    8 gün önce

    Aşırı abartılan mesele olduğu Türkiye gündemine çıktığından belli zaten. Gerekli konuları Türkiye gündeminde göremezsiniz. Biras öznel oldu kabul ediyorum.

  • Nese Joy

    Nese Joy

    8 gün önce

    Eğer ürün bedavaysa, aslında ürün SİZSİNİZDİR!
    ÇÖZÜM AKILLI TELEFONDAN TUŞLU TELEFONA GERİ DÖNÜŞ 🙄

  • Tolga Cakir

    Tolga Cakir

    8 gün önce

    adam herşeyi biliyor ya, pu pu maşallah. Big Data da bahsediyor tek kişinin verisi birşey ifade etmez diyorsun, o big data nasıl oluşuyor? Zaten alıyorlarmış bilgilerimizi :D böyle bir mantık var mı ya?

  • Zeliha Keskin

    Zeliha Keskin

    8 gün önce

    Çok teşekkürler Çok güzel bilgilendiriyor sunuz insanları Sizi dinlemeden önce hiçbir adım atmıyorum artık sizin aklınızda bilginizle 20 tane daha aynısından olsa herhalde yıkardık

  • huzur

    huzur

    8 gün önce

    Peki bu kadar normal bir şeyse neden avrupa ülkelerin çoğunda bunu uygulayamıyorlar ? Neden Whatsapp bazı ülkelere böyle bir şey sunmazken bizim ülkemize sunuyor.
    Evet katılıyorum biz tek başımıza o kadar anlam ifade etmeyiz belki ama toplu halde çok şey ifade ediyoruz. Ve zaten toplu olarak WhatsApp'ı bırakma kararı aldık.
    Yanlış yaptığımız şey WhatsApp'ı bırakıp telegrama geçmemiz.

    • huzur

      huzur

      7 gün önce

      @Ra Tu WhatsApp'ı bilgilerimizi alıp kullanma hakkını istediği için siliyorsuz, fakat telegram uygulamasında da aynı problemler karşımıza çıkabilir. İkisi de farklı ülkelerin uygulamaları. Acilen kendi ülkemizin ürettiği kaliteli sosyal medya platformları oluşturulmalı .. ki bizde bu platformları kullanmalıyız.

    • Ra Tu

      Ra Tu

      7 gün önce

      Telegram a geçmek neden yanlış ?

  • zahrah alsahra'

    zahrah alsahra'

    8 gün önce

    Bir gün merak etmeyecekleri ve kullanmayacakları anlamına gelmez. bknz. Deccal fitnesi.
    Mark vd için 🤑 belki şimdilik önemsiz insanların özelleri ama
    Deccal için değerli veriler olacağına inanıyorum 🙃 bi çeşit hazırlık gibi...

    • Zabuza Momochi

      Zabuza Momochi

      8 gün önce

      Ne yapacak mark birgün beni arayıp internetre ne haltlar yediğimi bildiğini söyleyerek şantaj mı yaoacak?

  • Bahar New

    Bahar New

    8 gün önce

    İyi diyosunuz hoş diyosunuz tamam da verilerimizin ellerinde olduğunu bizde biliyorduk yeni gelen sözleşmede diyor ki senin bu verini alır orda burda paylaşırım sende hiç bişey yapamazsın. Bu durumda kim güvenle whatsaap kullanabilir ki bip en azından Tr uygulaması ve datası da Türklerde kalıyomuş çok bilmesemde bu işleri en azından dilde güvende hissetiriyor. :) Psikolojik olarak iyi hissetmek için bip kullanırım bundan sonra napiyim başka 😂

    • Zabuza Momochi

      Zabuza Momochi

      7 gün önce

      @Bahar New Yabancı sana şantaj yapmaya kalmaz ama Türk yapabilir. Türklerin parasını hortumlayan yabancı banka duymadım ama Türk bankalarını görebildik.

    • Bahar New

      Bahar New

      8 gün önce

      @Zabuza Momochi tabiki de %100 güvenilir yapmıyor. Ama bu kadar teknoloji ile iç içe olduğumuz bir dönemde verilerimin yabancının elinde olmasından çok Türk' ün elinde olmasını tercih ederim.

    • Zabuza Momochi

      Zabuza Momochi

      8 gün önce

      Peki Tr uygulamasi olması onu güvenli mi yapıyor? Türkiyede paragöz dolandırıcı insan yok mu?

  • B G

    B G

    8 gün önce

    İnsanlar Mark bizim verilerimizi topladığı için endişelenmiyor olmalı. Esas endişe noktası Trumpın seçim kampanyasında yapıldığı gibi sizin verilerin işlenerek sizin kararlarınızı etkileyecek şekilde facebook/instagram gibi sosyal medya üzerinden algoritmalar yazılması. Gönderilen ses kaydıda komikmiş. Zaten bu şirketler verilerinizi kendisi dışındaki yerlere karşı koruyor ve gerçekten iyi koruyor. Yani sizin birine gönderdiğiniz bir datayı siz, gönderdiğiniz kişi ve Facebook dışında bilen olamaz.

  • tibi

    tibi

    8 gün önce

    neden sadece Türkiye'de zorunlu.en çok düşündüren nokta bu.

  • Nigar Berberoglu

    Nigar Berberoglu

    8 gün önce

    7. Senedir telegramda'yim hiç kimse yoktu birden kavimler göçü gibi herkes telegram'a geldi. 😉

  • Ayhan Yalçın

    Ayhan Yalçın

    8 gün önce

    Hay ağzınıza sağlık sayın Sinan Canan👋

  • Erdinc Evgin

    Erdinc Evgin

    8 gün önce

    Baklavanın tadına varalım hocam 😁👏👏👏

  • C. P.

    C. P.

    8 gün önce

    5:14 Bu platformların kişisel bilgi toplamadığı veya toplasa bile kötü amaçla kullanmayacağı bir varsayım. Örneğin benim yazışmam değersiz olabilir ama aynı sistemi kullanan bir ASELSAN / Tübitak mühendisinin yazışması son derece değerlidir kritik zamanlarda. Ve bu sistemlere izin verildikçe bir yerden sonra işle ilgili yazışma / özel yazışma ayrımını sağlayamazsınız. Hadi bunların hepsi komplo teorisi diyelim, kişiye özel reklam çıkarma da mı kişisel değil? Sinan Hoca'ya ilk defa katılmıyorum. En azından "bildiğim kadarıyla" demeli ve konuyu sulandırmamalıydı.

    • Zabuza Momochi

      Zabuza Momochi

      8 gün önce

      Savunma sanayi mühendisi gizli konuları watsaptan yazmayıversin. Koskoca aselsan özel mesaj cihazı yapabilecek kapasitede. Dünyadaki tek mühendisler bizimkiler değil değil mi? Adamlar savunma sanayisi bilgisi çalmak isteseler bizden önce köklu yabancı şirketlerin mühendisleri var zaten.

  • Bir İkiüç

    Bir İkiüç

    8 gün önce

    Whatsapp hali hazırda yaptığı şeyi sözleşmeyle yasal mecraya çekmeye çalışıyor. Hadise bundan ibaret. Benim zoruma giden Amerika’ya Avrupa’ya yapamadıklarını bize yapıyorlar. Whatsapp’dan dinliyor diye kaçıp Rus uygulamasına gitmek saflık olur. Bana göre Ruslar sözleşmesiz kuru kuru dinlerler adamı.😀 İlla whatsapp’dan gideceğim başka ne kullanalım diye soranlara BİP kullanın derim. En azından veriniz memleket sınırları içerisinde kalır. Merak etmeyin mesajlaşma guruplarında hükümete sallıyorsunuz diye kimse ensenize binmez.

    • Zabuza Momochi

      Zabuza Momochi

      8 gün önce

      Türkiyede kalması daha kötü çünkü tüm tanıdıklar Türkiyede ve ifşa olursak fena rezil oluruz.

  • Erdem Koluaçık

    Erdem Koluaçık

    8 gün önce

    Hazal abla ismini yazmadan önce klavyeye kafasını mı sürttü?

  • Emre Salik

    Emre Salik

    8 gün önce

    Çok yüzeysel ve yanıltıcı bir video olmuş. Özellikle bir ürün bedavaysa ürün sizsiniz yaklaşımı hala çoğu firma tarafından uygulansa da signal gibi açık kaynaklı programların arkasında herhangi bir şirket yok. Dolayısıyla üründen kar eden kimse yok.
    İnternet üzerindeki ayak izimiz gerçekten çok büyük ve birine odaklanan insan onun hakkında çoğu bilgiye kolayca erişebilir fakat bu oldukça düşük bir ihtimal. Oysa firmaların sizin bilgilerinize ve mesajlarınıza, kontakt kurduğunuz insalara erişerek profilinizi çıkarması ve bunu devletlere, diğer firmalara satması çok daha tehlikeli ve çok daha olası. Facebook zaten cambridge analytica olayında kullanıcılarının güvenini sarsmıştı. Ayrıca bu güncellemenin Avrupa ülkelerinde olmaması da durumu daha kötü yapıyor. Ama zaten facebook, instagram, messenger gibi uygulamaları kullanıyorsanız whatsappı da kullanmamanız için çok bir sebep yok evet.

  • Atilla Kaan AKMAN

    Atilla Kaan AKMAN

    8 gün önce

    Dayatma diyenler olmuş ama bakın, sonuçta bu insanlar size bu aplikasyonu ücretsiz olarak sunuluyor. Para vermediğiniz için, size sadece seçenek sunuyor siz dayatma olarak algılamışsınız, neden ki? Bu bir dayatma değil kendi kullanım sözleşmesini sunuyor kabul etmek ya da etmemek sizin elinizde ve kimse başınıza silah dayayıp kabul et demiyor... aklınızı kullanın...

  • Şahmeran

    Şahmeran

    9 gün önce

    *#Soruyorum** Bir kadın neden ve neye göre bize çekici gelir ?*