Hdp Hakkında Ne Düşünüyorum

katma 6 Nis 2021
görünümler 36 357
16

Pkk Sizi Tükürüğü İle Boğar Videosu
trdown.info/cycle/i4CXuWeBx8yApas/video

Savas Cebeci
YORUMLAR  
  • Savas Cebeci

    Savas Cebeci

    10 gün önce

    Şu argümanlar da yalandır. Türkiye’de 40-50 milyon Kürt var yalanı. Türkiyede 15 milyon civarı kürt vardır. Bunların önemli bir kısmı zaten batılılaşmıştır. Pkk ile Hdp ile de işleri yok.

    • Evren Durmaz

      Evren Durmaz

      Gün önce

      @Fikri Demir , ben baba tarafı türkleşmiş Kürtler ve annem ailesi de kürt fakat kürtce bilmiyor. Biz iç Anadolu da Konyadayız. Devlet zamanında dedelerimizin batıya sürmüş ve Türkleri de doğuya. Bu yüzden söyledin doğru fakat bu bir politikanın parçası idi. Şahsen ülkemi seviyorum, ailemden birçok kürt ve Türk var. Bugün en çok Kürt İstanbul da bulunduğu söyleniyor.

    • Musab ÖRS

      Musab ÖRS

      2 gün önce

      @Seni Unutursam İstanbul Zaten pkk nın da Kürt örgütü olduğu felan yok. Kürt ismiyle çıkınca ortalık karışıyor. Halbuki içinde Kürt mü var sadece ohoo Ermenisi , Avrupalısı , Amerikalısı , Çinlisi , Rusu , Türkü felan fistan

    • Seni Unutursam İstanbul

      Seni Unutursam İstanbul

      2 gün önce

      Rakamlar aşağı yukarı şöyle: Hakkari, Şırnak, Van tarafı en homojen Kürt nüfusunu bünyesinde barındıran illerdir (%95 civarı). Diyarbakır, Bingöl, Bitlis, Muş, Siirt, Mardin (%90>). Adıyaman, Şanlıurfa (%70>). Kars, Iğdır (%50 civarı). İstanbul, İzmir Adana, Bursa (%15). Mersin, Malatya, Gaziantep (%25 civarı). Kürtlerin %65'i Batı'da %35'ide Doğu'da yaşamaktadır. resmi sayımlarda tam nüfus belirtilmemekle birlikte muhtemelen - 2021 yılı itibariyle - 20 milyona yakın bir nüfus ağırlığı var. Hdp'ye gelecek olursak; tamamen kompleks yapıda bir partiden söz ediyoruz, içinde ayrılıkçılarda var, (demokratik özerklik talebi) sosyal liberallerde var, sosyalistlerde var, muhafazakarlarda var; yani parti içinde Pkk'ye sempatiyle bakanlar olabilir, ancak çoğunluk göz önüne alındığında mesafeli bir duruş olduğu yadsınamaz bir gerçek. ayrıca milletvekillerinin yarısından fazlası Türk kökenli.

    • Musab ÖRS

      Musab ÖRS

      6 gün önce

      @porxelek Legal partiler İllegal örgütleri desteklerse tabi ki reddedilir. Vallahi sen yaşadın mı bilmiyorum ama pkk Kürtleri vuruyor. Eskiden Doğuda geceleri araç ilerlemezdi. Bir sürü Kürtü öldürdüler kurşunladılar. Halkın arasına karışıp halkı kullandılar. Hakkari de felan sınıra yakın sokaklarda bütün evlerin duvarı kurşun izleriyle doluydu. Kim ne derse desin pkk şerefsiz bir örgüttür. Ben kendi yolumu çizerim.

    • Musab ÖRS

      Musab ÖRS

      6 gün önce

      @porxelek O zaman hakkımızı günümüzün bir gerçeği olan siyasetle alırız. Zaten düşüncelerim de bu. Ama gidip dağa pkk ya köpeklik yapmam ya da onlara çalışmam.

  • Ozan Şaman

    Ozan Şaman

    Saatler önce

    Abi Pkk dünyanın en büyük uyuşturucu satan örgütler arasında ilk 5. sırada. Tek amaçları dağda uyuşturucu kaçırmak, meclistede bu olayı bastırmak. Hdp ve Pkk birlikte uyuşturucu üzerinden para emerken, kimse ses çıkartamasın diye Kürt milliyetçiliği yapan bir parti.

  • İlhan Uğur

    İlhan Uğur

    Saatler önce

    Adamsın 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

  • Ömer

    Ömer

    12 saatler önce

    Allah'ına Kurban hocamm işte bu kadar net Hdp=pkk

  • KUZEY TEKİNOĞLU

    KUZEY TEKİNOĞLU

    Gün önce

    Pkk komünist bir örgüttür
    Kürtler ise dindar bir halktır
    Pkk kurtleri temsil edemez.

  • KUZEY TEKİNOĞLU

    KUZEY TEKİNOĞLU

    Gün önce

    Bunu zaten biliyorlardı
    Dağdan inin masada konuşalım demokrasi ile halledelim dediler
    Böyle olacağı zaten baştan belliydi
    Şimdi neden HDP nin şimdi pkk ile iş birliği yaptığını öğrenmiş gibi davranıyorlar ki?

  • Neval Ercan

    Neval Ercan

    Gün önce

    0:30 video bıttı. 👍Dağılın.

  • Türk

    Türk

    2 gün önce

    HDP teröristtir Hdp ye oy veren teröristtir vatan hainidir

  • ROEX HUMOR

    ROEX HUMOR

    2 gün önce

    Bi ara fitnesscı agalarla parisde o derneği basın 😎💪

  • H arj

    H arj

    3 gün önce

    Kim ne derse desin Türkiye de her kesin bilinç altında ırkçılık var. Konu Kürt olunca Sağcısı, solcusu, ulusalcısı, ıslamcısı, fark etmiyor içindeki küçük Hitler’i tutamıyor.

  • pkkypgsikenTÜRK

    pkkypgsikenTÜRK

    3 gün önce

    HDP KAPATILSIN 👏👏👏

  • İbrahim

    İbrahim

    4 gün önce

    HDP'nin kapatılmamasının merhametle falan ilgisi yok. HDP ile AKP birbirini tamamlıyor. HDP olmadan AKP bir hiç. AKP, HDP ve CHP'nin birbirine olan ilişkisi sayesinde oy alıyor.

  • E E

    E E

    5 gün önce

    Sounds like you were talking to a racist American , just like yourself.

  • TV MİNİŞLER İCO TV

    TV MİNİŞLER İCO TV

    5 gün önce

    Bak Biz yakmıyoruz. 😂

  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    5 gün önce

    Hocam akp nasıl ?

  • Ahmet Eren

    Ahmet Eren

    6 gün önce

    HDP nin amk. ne mutlu türküm diyene 🤘abi seninde allahına kurban seviyorum seni❤

  • Baran Kızılgedik

    Baran Kızılgedik

    6 gün önce

    HOCAM DOĞRU SÖYLÜYORSUNUZ ÇİN DEVLETI BÖLÜNMEZ BÜTÜNDÜR BOL ŞANS SEVİLİYORSUNUZ:)

  • Salih Zileyaz

    Salih Zileyaz

    6 gün önce

    15 milyon civarı kürt nüfusunun içinde kürtlesmiş Türk aşiretleride var! Tabi Türkleşen kürtlerde olduğu gibi! Zazalar kürt kökenli değiller mesala büyük ihtimalle!

  • Mahmut Aras

    Mahmut Aras

    7 gün önce

    Savaş hocam selamlar 04.07 dakikadaki soruya bi ek yapmak isterim kürt kardeşlerimizde ırkçılık felan anlamasın bugün çoğu kürdün devlet tarafından katledildiği söylüyorlar bunlara bir delil göster desen gösteremezler burda katledilen varsa türkler dir 1993 yılında Erzuruma bağlı çat yavi pkk lılar akşam vakti köye girip çoluk çocuk demeden kahvehaneye doldurup 38 vatandaşımızı kurşuna dizdiler ölenlerin aralarında dayımla beraber 4 akrabamda vardı Bizden sonra başbağlar köyünü de ve nice köyü ve askerlerimizi masumları ... kayıtlarda var girip bakabilirler kalkıpda demesinler ırkçılık yapıyorlar burda zulüm ve katliam varsa türklere yapıldı

  • edsvi

    edsvi

    7 gün önce

    Dislike atanlar youtube tarafindan gonderilen botlar veya butun videolara dislike atmaya and içmiş kişiler

  • HakanCT

    HakanCT

    8 gün önce

    Açık sözlü olmanıza bayılıyorum. Çoğu yumuşak götlü "muhalif" kesimin girmediği konular bunlar. Görmezden gelirler hep. Drama olsa hemen atlarlar ama.

  • Abdurrahman Can

    Abdurrahman Can

    8 gün önce

    Merhaba hocam bende 2 senedir Amerika’da yaşıyorum. Aynı şekilde bana da aynı sorular geliyor. Herkes Kürt halkını öldürdüğümüzü düşünüyor veya zulüm ettiğimizi düşünüyorlar. Şimdiye kadar konuştuğum bütün Amerikalılara sizin verdiğiniz Meksika örneğini verdim. Hepsi aynı şekilde öldürürüz yakarız cevaplarını verdiler.
    Herkese bol şans 💥💥💥💣

  • XRP

    XRP

    8 gün önce

    Bir kürt vatandaş olarak, size hak veriyorum..

  • Mustafa İzçınar

    Mustafa İzçınar

    8 gün önce

    Hocam gerçekten çok mantıklı bir insansınız dedikleriniz söylerin hepsi mantıklı ve tutarlı

  • emrah evren

    emrah evren

    8 gün önce

    08:14 den sonrası.. çok iyi bi çıkarım.

  • For Girls

    For Girls

    8 gün önce

    meksikalı abd de kendi dilini kültürünü yaşayabilir kendi kimliği asla yasaklanmaz kürtler öylemi daha dün helikopterden 2 sivili attınız daha dün f16 larla çoluk çocuk roboskide katlettiniz

  • User 890

    User 890

    8 gün önce

    A

  • Berat Bozkus

    Berat Bozkus

    8 gün önce

    5:30 keşke yaksak..

  • Kararsız Abi

    Kararsız Abi

    8 gün önce

    Baktım partiler zargana,dedim zarganalara da spor lazım--Savaş Cebeci

  • Barış

    Barış

    9 gün önce

    Bir Kürt olarak şunu söylemeliyim ki; Türkiye Cumhuriyeti'nin temel amacı tek dil, kültür ve etnik köken yaratma çabası içerisinde olmasıdır. Doksanlar da ve hali hazırda bulunan iktidarın, iktidarda bulunduğu süre içerisinde doğuda insan hakları ihlalleri ve insanlık suçları işlendi. Şu an yapılmak istenilen parti kapatma ve seçilen insanları konuşma ve paylaşımlarından dolayı cezaevlerinde tutmaları tam olarak nasıl bir düşmanlık ve asimilasyon politikaları izlediklerinin büyük bir kanıtıdır. Sonuç itibari ile AB ve Türkiye dahil kimsenin Kanun, Yasalara ve Sözleşmelere bir sagınlığı ve bağkılığı yok. Olan insanların bir birlerini kırması, öldürmesi ve yaralaması oluyor. Tarafsızlık perspektifi olanlar bunu çok iyi görüp anlıyorlardır. 👋☮️

  • Selcuk Kahraman

    Selcuk Kahraman

    9 gün önce

    Meksikalilarla Kürtler aynı mı Kürtler binlerce yıldır yaşadığı topraklarda kendi dilleri ve kültürleriyle yaşamak istiyor Amerika'da ki meksikalilar benzetmesi saçma olmuş

  • hikmet bey

    hikmet bey

    9 gün önce

    hocam çok doğru sözlüsünüz 🙌 iyi günler

  • Muratcan öztürk

    Muratcan öztürk

    9 gün önce

    Helal olsun Savaş abi lafı dolandırmadan bam bam söyledin..Pkk yı barış savaşçıları ilan eden şerefsizler var 🤣🤣 Dünyanın hiç bi yerinde teröre bu kadar tahammül eden başka bir ülke olamaz..İktidarların da işine geliyor biz terörle uğraşıyoruz imajı veriyor oyları topluyor..Yazacak çok şey var da yazamıyoruz 🤣

  • Bruce Wayne

    Bruce Wayne

    9 gün önce

    Kürtlerin haklarını vermediklerini de söylediniz mi

  • Selahattin Mercimek

    Selahattin Mercimek

    9 gün önce

    Hocam o Amerikalılara sorun bakalım El-Kaide kamplarında boy boy fotoğrafları olan, etrafı Bin Ladin posterleriyle donatan bir cihatçı Amerika da parti kurabilir mi? veya amerikan senatosuna girebilir mi? Hadi bunları geçtim Guantanamo dışında herhangi bir amerikan toprağında elini kolunu sallayarak gezebilir mi?

  • Jakob Stern

    Jakob Stern

    9 gün önce

    Hocam ppk yi cikaran hangi sorunlar bunlari da bir konussaniz sevinirim .aksi taktirde bu kadar insana terörist damgasi vurursak akla mantiha ters diye düsünüyorum

  • Oktay Bicen

    Oktay Bicen

    9 gün önce

    Kardesim sen bizi mexicali larla karstirma biz türklerden önce bu topraklar geldik bunu unutma Kim amerika kim zenci sen karar var gözüm

  • Ali Haktan Erdoğan TÜRK

    Ali Haktan Erdoğan TÜRK

    9 gün önce

    Hdp kürttür teröristtir şerefsizdir

  • H G

    H G

    9 gün önce

    Kürt/Türk/Devlet Sorunun Çözümü = Kürt/Etnik kimliğin anayasada olması, Demokratik Bölge yapılanması, Özgürlükçü demokrasi, Anadil eğitim/Çokkültürlü yaşam..
    Ulus/üniter devlet demokrasinin gelişememesi (otoriter rejim, darbe/vesayet, çeteler, siyasi İslamcılık, etnik/ırkçı milliyetçilik, bozuk yapı vs), Kürtlerin/Alevilerin/diğer azınlık halkların etnik ve dini haklarının anayasada olmaması, Türk İslam'dan başka diğer etnik ve inançların önemsenmemesi/ötekileştirilmesi/ırkçılık yapılması (kapılarının işaretlenmesi/sizden bizden vs), düşünce/ifade/medya/inanç özgürlüğünün olmaması (başkana hakaret/tweet atma suçu vs), insan haklarının olmaması (AİHM'de en çok ceza alan 1. ülke Türkiye), hukukun üstünlüğü/adaletin/güçler ayrılığı olmaması, başkan'ın bütün güç'e sahip olmasi/meclis/anayasa dinlememesi (Boğaziçi/kayyumlar), devletin şeffaf ve denetlenebilir olmaması, kötü yönetim/anayasal krizler olması (feto krizi/darbesi), seçimlerde oy için söz verilip tutulmaması, halka/meclise sorulmadan anayasa yapılması/yönetilmesi (Kurtuluş savaşı 16 bin şehit), demokratik reform yerine orduya yatırım yapılması, yolsuzlukların araştırılmamasi, kadın ölüm/tecavüzleri ve haklarının olmaması, TCK'nin/terör hukukunun yenilenmemesi, delilsiz gözaltıların çok/uzun olması (Demirtaş, Kavala, biat etmeyen 50 bin, taş atan 4 bin etnik Kürt çocuk, kanser/hamileye öncelik yok vs), sınırsız/orantısız güç kullanılması (tecavüz, işkence, kaza süsü, infaz vs), yandaş suçluların hiç/az ceza alması, nüfus sayımınin etnik ve dini bilgi içermemesi, ırkçılık kanununun yeni çıkıp millete öğretilememesi, etnik ayrımcılık yasasının olmaması, nefret suçunun bilinmemesi/uygulanmaması, bölge parti/meclis temsilcinin yasak olması, idari bölge yönetimlerin olmayıp (gelişmiş devletlerde ki gibi) hâlâ Kürt ve Alevi köylerine ırkçılık yapılarak gecinememeleri (yol yapılmaması vs), devlet bütçesinin 90% marmara/ege/akdeniz/iç anadolu bölgelere ayırıp doğuya en az yatırım yapılması, yıllık bütçenin çoğunun diyanet işlerine verilip (11 bakanlığın toplamından fazla) Kültür evlerine terörist denip dışlanmasi, torpille/Akp/Mhpli olma zorunluluğu işe alımlarda, haksız işten atılma/işsizliğin en çok doğu/Kürt bölgesinde olması, bölgenin ekonomisinin komşu ülkelerle yasaklanması, kayıt dışı/vergi kaçırmanın çok olması, devletin/hükümetin savurganlığı, çevre katliamı (Gezi olayı, Ilisu dam), devletin mafya/uyuşturucu/kömür/makarnayla uğraşması, Alevi/Hristiyan vatandaşlardan vergi alip köylerine zorla cami yapmalari/4+4+4 zorunlu eğitimle İslam dini öğretilmesi, 81 valinin hiçbirinin/kamu sektörün/askeri üst makamların %90'nın etnik Kürt/Alevi olmaması (olanların İslamcı olması), etnik Yörük Türkmen Alevi Atatürkten başka Alevi cumhurbaşkanı veya padişahı olmaması, Cem evi/kiliselere finansal yardım yapılmaması/saldırılmasi/ibadet hane görülmemesi, tarih kitabinda Kürt yazmaması, Kürtçe eğitim olmaması (kanun/müfredat var, uygulama yok), mahkemelerde vs 'bilinmeyen dil' yapılması, empati için 1000 yıllık kardeşlik tarihinde 10 kelime Kürtçe bilinmemesi (selam/slav, nasilsin/tu çawa yi, iyi/başe), dünyada Türk/Arap Müslümanlarla empati/yardım yapıp Kürde/Aleviye/Hristiyana yapılmaması, Türk/Avşar/Çerkez/Türkmen/Arap tabela ve soyadları olup Kürt'ün olmaması, seçim barajının bilerek yüksek tutulması, Turklestirme/Islamlastirma yüzünden büyük şehirlere/yurtdışına zorunlu göç, antidemokratik merkezi yönetim Ankaradan atanan öğretmen/belediye başkanı/vali yerine bölge halkının seçtiği üyeleri görmek istemeleri, Öcalan'a tecritin (anayasaya aykırı) son bulamamasi vs isyan nedenlerindendir. Tarihte Kürtlerin atalari Medler, Huriler bölgede yaşamışlardır. Etnik-dini anayasa yerine Türk İslam anayasası yapılmıştır millete sorulmadan. Atatürk 14 mektup göndermiştir ortak vatan kurmak için Kürt beylere, Sivas/ Erzurum kongrelerinde, ama yapılmamıştır. Kenan Evrenin Kürtçeyi yasaklaması, etnik Kürtlere 'Dağ Türk'ü'/Öteki denmesi, 4 bin köy boşaltılması/yakılması, tecavüz/işkenceler, 18 bin faili meçhul, devletin yapısı/yönetiminin yetersiz gelmesi vs gibi nedenlerle yerel yönetimden merkeze isyanlar, toplumda kin ve nefrete sebep olmuştur. Bölge halkinin dili ile PKK'nin dili ayrı değildir. 45 bin kişi hayatını yitirip (6 bin Türk asker, 35 bin Kürt Pkkli, 6 bin sivil) 40 yıl sürmüştür. Türkiye'de 36 etnik kimlik vardir. 20 defa değiştirilen 1982 anayasasinda etnik haklar yoktur, sadece 'azınlık' demekte, 'bölünme, dış güçler, milli güvenlik/terör' stratejileri kullanmaktadır. Etnik hak olmayan devlete bozuk devlet denir. Etnik olarak, Kürtlerin Türkmenlere söylediği Tirk/Torik (vahşi okçu demek) etnik Türkmen Atatürk tarafindan 1924'de 'Türk' milli kimlik yapılmıştır. Türk tanımının içinde etnisite yoktur, bu yanlıştır. Bu yeni anayasayla düzeltilmelidir. Siyasi/hukuki Kürt/etnik kimlik anayasada olmadığı için şiddet/terör vardır, etnik kimlik çatışması denir. Etnik ayrımcılık/bölünme vs yasaları gereklidir. Bu gibi çatışmalarda silahli örgüt/terör yeni anayasadan sonra silah bırakır. Devlet kendi politikalarıyla yüzleşmelidir demokrasi gereği. PKK, Feto, İşid'i devlet kurup büyütmüştür. Kardeş dilini yasaklayıp ayaklananlara direk terorist demek yanlıştır. Türk/Diyarbakırli/Doğulu/Milli'mi (Bizden), yoksa PKK/terörist/terör örgütümü? (Onlardan) sorusu Turklestirmenin örneğidir. Zorla etnik Kürde Türk dedirtme/deseler bile ten renginden, şiveden, memleket sorulup etnik ve dini ayrımcılık/görmezden gelme yapılmaktadır devlet ve toplum tarafından. Bölge halki isyan/militan/gerilla demekte, devlet terör/terörist demektedir ki hem milli politika Türklestirme için, hem askeri olarak orantısız güç kullanılabilsin darbe/militarist hukukuyla (Dersim vs). Yurt İçinden isyan edenlere terorist denmez Avrupa hukukunda. Yurtdışı medya Kürt, yurtiçi medya terörist öldü demektedir aynı kişi için. Üst milli ortak kimlik Türk yerine Türkiyeli (Zana, Türkeş, Erdoğanın dediği gibi) uymaktadir etnik Kürt vatandaşlar için (Britanyali gibi). Türkiye milli bayrağı (gelişmiş ülkeler 10 kere değiştirmiştir, bölge bayraklari da vardır) ve Türkiye milli Silahlı Kuvvetleri (bölgesel güvenlik birimleri de vardir) olması daha uygundur. Devlet/Etnik kimlik çatışması/Terör kitapları (Google'da var) okunup, sorun basamak basamak çözülmelidir. PKK etnik/Kürt kimliği anayasaya girene kadar eylem/şiddet yapma yemini etmiştir (radikal demokrasi). Yeni anayasadan sonra PKK silahlar bırakılır demektedir, devlet aracılarla diyalog/müzakere (Tam yapılmadı süreçte)/silahsizlanma vs bölümleri ile devlet irade alıp sorunlar hukukçular, siyasi uzmanlar, STKlar, halk ile çözülmelidir. Milli devlet politikalari her il'e bölgeye aynı uygulanmamalidir. Edirne ile Van'in sorunları ayrıdır. Demokratik yerel/bölgesel yönetimle kararlar alınmalıdır. Bölgesel güvenlik güçleri olmalı, atamalar demokratik olmalı, bir etnik kimliğe veya inanca göre olmamalıdır. Ulus/Üniter devlette 1 milli resmi dil Türkçe ve bölge dilleri olabilir, bölgeye özel kurumlarda, okullarda Kürtçe, İngilizce vs olabilir. Türkiye'de 30 çeşit yerel dil vardir. Milli veya bölgesel İki dilli/çok kültürlü eğitim (Belçikada, Galler vs) ihtiyaçtır bölgede, bazı etnik Kürt vatandaşlar hiç Türkçe bilmemektedir. Gelişmiş devletlerde (etnik, dini, bölgesel, çokkültürlülük vs) yerel ve bölgesel diller çok kültürlüluk olarak yasaklanmaz, desteklenir. 7 yaşındaki çocuk 3 dil bilebilir. İnsan gelişme indexinde Türkiye son sıralardadir. Kürtçe ve İngilizce bilmek toplumsal/global uzlaşma için önemlidir. Yerel zorluklar/etnik ayrımcılık/torpil/işsizlik görülmelidir. Sade merkezi üniter devlet yapısının avatajlari ve dezavantajlari da vardır. Üniter yapılı bölgeli devlet temsilcileri, meclisleri ile bu dezavantajlar giderilebilir. Ankara merkez yönetim ve il valileri arasında bölge idari yapılanması yapılmalıdır; Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Karadeniz, Doğu Anadolu bölgeleri. Yatırım çekmek için 6 bölge kurulmuştur,  küçük bölge yönetimleri halka sorulmadan yapılmıştır, idari olarak yoktur, yerel taleplere uymamaktadir. Büyük Şehirler, Ankara merkezle sorunlar yaşanmaktadır. Köy Enstitulerin kaldirilmasi idari sorunlari daha arttırmıştır. Belediyeler, muhtarlar yetmemektedir. Köylere gidildiğinde devletin yokluğu hissedilebilir, televizyon röportajları örnektir. Tabela/köy isimleri çok dilli olma sözü verilip yapılmamıştır. Bölge ismi halka sorulmamistir (Doğu Anadolu/Türkiye Kürdistan bölgesi) referandumla sorulması gerekmektedir. Bölgesel otonom veya yönetim seviyesi belirlenebilir merkezle yerel halk arasında, olmaması, otoriter merkezi yönetimin yerel gruplara zulüm yapmasıyla sonuçlanip, şiddet/terör doğurur. Dış borç $480 milyar, 40 yıllık soruna harcanan $400 milyardir. Türkiyenin öncelikleri/milli güvenlik deyip uluslararasi politika ile Suriye ve Irak'ın iç siyasetine karışılmamalidir, yerel halkı karar vermelidir. Askeri olarak karışılmasi zulümdür, şiddet ve terör doğurur. Demokraside 149. ve Hukuk listesinde 88. olan Türkiye'den, Bölge halki, Kopenhag kriterleri, IMF ve Çatışma Grubu özgürlükçü demokratik (etnik, dini, bölgesel, kültürel, hukuki, yapısal) reformlar istemektedir...

  • Erkan Durmus

    Erkan Durmus

    9 gün önce

    Aslan hocam agzina salik

  • KSS 5454

    KSS 5454

    9 gün önce

    Hocam bir Hollywood filminde kötü adam oynamak size çok güzel yakışır.
    Bol şans.

  • Tuna E.

    Tuna E.

    9 gün önce

    Hocam pkk ya kimler silah ve ekipman desteği veriyor? neden veriyor? bunları anlattığınız bir video çeker misiniz? sizden dinlemek çok zevkli olur.Saygılar...

  • Feyzullah Zengin

    Feyzullah Zengin

    9 gün önce

    Marhaba hocam kanal istanbul hakında düşünceleriniz nedir bununla ilgili bir video yaparmısınız

  • Burak Kılınç

    Burak Kılınç

    9 gün önce

    Amerikada polise tokat atsak ne olur hocam, ?

  • Ahmet Özdemir

    Ahmet Özdemir

    9 gün önce

    Hocam parti kurun oy verelim

  • efe özer

    efe özer

    9 gün önce

    Hocam Ifbb pro mike veya doug ile videolar gelsin

  • Berkcan Üstünbaş

    Berkcan Üstünbaş

    9 gün önce

    hocam içimiz şişti "Spor Salonlarındaki Komik Tipler" 2. video gelsin

  • YAMYAM 363

    YAMYAM 363

    9 gün önce

    Adamsın

  • LiberAli

    LiberAli

    9 gün önce

    HOCAM , UKRAYNA VE RUSYA ARASINDAKİ GERGİNLİĞİ NASIL YORUMLUYORUSUNUZ?
    ABD , NATO VE TÜRKİYE'NİN DURUŞU NE OLUR SİZCE ?
    NATO VE ABD BİZDEN BAZI İSTEKLERDE BULUNABİLİR VE BİZ BUNU YAPACAK MIYIZ?
    RUSYA'YA TAVRIMIZ NE OLACAK?
    BUNLARLA ALAKALI VİDEO YAPAR MISINIZ HOCAM.
    TEŞEKKÜRLER

  • Sefai Endecke

    Sefai Endecke

    9 gün önce

    Helal güzel konuşmusun ben böyle anlatmaya çalışıyorum burda

  • efe Koşan

    efe Koşan

    9 gün önce

    Gözaltına alınan amiraller hakkında da video bekliyoruz.

  • Cengizhan Takkalı

    Cengizhan Takkalı

    9 gün önce

    Hocam, PKK olmadan kurulan bir Kürt partisine Kürtlerin %70’i destek vermez. Çünkü kim ne derse desin, Kürtlerin %70’i PKK’ya sempati duyan, destekleyen insanlardır. Bunu kötü anlamda falan söylemiyorum ama gerçek bu.

    • H.K.N?

      H.K.N?

      5 gün önce

      @Risus Kanka kürtlerin hepsi değil ama yarısı öyle ben Gaziantepli olduğum için,gördüğüm için söylüyorum.

    • Risus

      Risus

      5 gün önce

      Dünya üzerinde olan Kürtlerin desteği dersek, o kadar olabilir aynen. Ama Türkiye de yaşayan Kürtleri baz alırsak o kadar yoktur bence.

  • Cengizhan Takkalı

    Cengizhan Takkalı

    9 gün önce

    Ben iktidara muhalif biriyim ama HDP’yi de savunacak değilim. HDP açık ve net PKK’dır ve PKK bir terör örgütüdür. Bu kadar basit. CHP ve İYİ Parti’nin de bu minvalde tavır alması gerekiyor. PKK ile arasına mesafe koymayan bir partiyle işbirliği yapamazsınız.

  • Furkan ATCIOĞLU

    Furkan ATCIOĞLU

    9 gün önce

    Hocam 3:59 da aklınız gitti sanki gözünüz falan kaydı bi😂😂😂

  • akbar amanov

    akbar amanov

    9 gün önce

    PKK ve ASALA BİR TERRÖR ÖRGÜTÜDÜR. AZERBAYCANDAN sevgi ve saygılar🇦🇿

  • Alperen KILIÇKESER

    Alperen KILIÇKESER

    9 gün önce

    Hdpkk

  • Musab ÖRS

    Musab ÖRS

    9 gün önce

    Hocam cidden mantıklı ben de Kürtüm aslında pkk karşıtı bir Kürt partisi kurup bu yeni yeni oluşan ''Kürtler haindir'' algısını bozabiliriz hee mantıklı
    Edit : Şimdi düşünüyorum da yaşatırlar mı ki ? Orası var birde.

    • Mucahit Tufan

      Mucahit Tufan

      4 gün önce

      Tebrikler dostum.

    • Musab ÖRS

      Musab ÖRS

      7 gün önce

      @Kanada Ben batının sözde medeniyetini kabul etmiyorum zaten. Birlik isteyen bir sürü Müslüman Türk var ben bundan bahsediyorum. Ha belli olmaz ileride şartlar değişir. Ne gerekirse onu yaparız. Verdiğin örnekler doğru olabilir ama bu gün yine Suriye de Irakta Filistin de Somali de Yemen de Arakan da ve daha bir çok yerde Türkiye var. Orada açlıktan ölen insanlar Türk-Müslüman gördükleri zaman seviniyorlar. Bir sürü yardım kuruluşları var orada Türkiye nin. Her yerde Türk Kızılayı var mesela. Her neyse ileride daha çok şey görürüz. Ama görülmesi zor olmayan bir şey var ortada. Dış güçler tarafından desteklenen örgütler ülkeyi karmaşaya sokup en nüfuslu iki ırkı birbirine düşürüyor. Biz birbirimizi yerken güçlü olana karşı durup o tarafı halledecekler. Sonra dönüp desteklediklerini halledecekler. Klasik bir sömürge taktiğidir araştır derim. Böl , parçala , yut taktiği. Şuan da Türkiye de bu tuzağa düşmek üzere. Gerçi Türkiyenin Savunma Sanayisi gayet güçlü. Zaten bu dıştan beslenme örgütlerin amacı da verebildiği zararı vermek. Yine unutma pkk doğuda benim kardeşlerimi ve akrabalarımı vuruyor. Benim kardeşlerimi kaçırıyor. Benden olduğunu söylüyor ama doğuda hareket halinde önlerine çıkan her arabayı tarıyorlar. Bunun geçmişte örnekleri var. Eskiden geceleri doğuda seyahat diye bişey yoktu gece seyahat edenlerin başına mutlaka bir şey gelirdi. En kötüsü ve alışılmış olanı da ölüm. Halbuki onlarında çoğusu Kürttü. Babam anlatıyordu mesela Menzile giden kafileleri durduruyorlardı. Bazen tarayıp kurşunluyorlardı. Adam akıllı ıssız yollarda ilerleyemiyordun bile. Bu da yetmezmiş gibi doğudaki evlere ailelere karışıp onları kullanıyorlardı. Babamda eskiden hdp ciydi benim. Daha doğrusu bbp miydi neydi işte. Artık öyle örgütlerin düşmanı zaten. Bu gün Kürtlere hain diyen çocukların yetişmesinin yegane sebebi de bu sözde Kürt ismiyle çıkan ve Kürtlerin haklarını savunuyoruz diyen şerefsiz örgütlerdir. Kendisi anlatmıştı bana , babam ve öbür çocukların hepsini savaşa oraya buraya yolluyorlar. Bu çocuklar fakir adam akıllı yemek yiyemiyor. Bizim için haklarımızı koru diye onlara bir şeyleri empoze eden adamların kolunda saat üzerinde lacosta kaliteli gömlek var. Babam reddediyor hayır madem öyle sende benimle gel benimle aç kal. Böyle bir şey olmayınca babam işin içine girmeden çıkıyor. Geniş araştırmak lazım kardeşim. Ne olursa olsun. Mümin Müminin kardeşidir hadisi kabul eden Türk kalmasa bile gidip pkk ya sığınmam. Çünkü onların yolu da tıpkı öbür Türkler gibi hak değil. Ben Hakkın rızasına ve hak yola bakarım. Buna göre kendi yolumu çizerim.

    • Kanada

      Kanada

      7 gün önce

      @Musab ÖRS ısraili ilk tanıyan sözde müslüman ülke türkiye israil kurucusu istanbul üniversitesinden mezun oluyor. Abdnin ortadoğuda en büyük üssü türkiyede adana incirlik üssünden uçak kaldırıp iraki vurdu şimdide suriyeyu vurdu libyayi ızmirde kurduğu üsten uçak kaldırıp vurdu bu kadar basit. Abdnin malatya kürecikte uydusu var oradan irani diniliyor. Türkiye laik kitaba el basıyor herşeyimiz batidan gelmiş boşboş konuşuyorsun

    • Musab ÖRS

      Musab ÖRS

      7 gün önce

      @Frank Lampard Ben batıya gitmeyi düşündüğümü söylemedim. Aksine hep şunu söyledim kendime. Eğer ülkende bir şeyler kötü gidiyorsa ve bu seninle halkını kötü etkiliyorsa çözüm başka ülkeye kaçmak değildir. Çözüm bu işe el atıp sorunu çözmeye çalışmaktır.

    • Frank Lampard

      Frank Lampard

      8 gün önce

      @Musab ÖRS batının ve abdnin şerefsiz olduğunu düşünüp batıya para kazanmaya gelen kim varsa en adi şerefsizdir

  • Fatih Çifci

    Fatih Çifci

    9 gün önce

    Giant Rich The Great War Cebeci

  • Emre Tuna Mirliva

    Emre Tuna Mirliva

    9 gün önce

    pkk ve hdp o çocuğudur

  • MEHMET KUCUK

    MEHMET KUCUK

    9 gün önce

    şafak hocam, helal olsun size ağzınıza sağlık

  • yahya zorlu

    yahya zorlu

    10 gün önce

    109 dislike pkkli gotune bar girsin.

  • yahya zorlu

    yahya zorlu

    10 gün önce

    CcC WAR HOCA CcC bol şans

  • Lokman Gülmaz

    Lokman Gülmaz

    10 gün önce

    HDP : pkk

    • Porxelek

      Porxelek

      9 gün önce

      Evet ikisi aynı aslında, Kürtler devlete 2 seçenek sunuyor birisi legal yasaya uygun diğeri illegal al birini seç diyor.

  • Mert Topkara

    Mert Topkara

    10 gün önce

    Abi 6 yıl önceki videonu izledim ve şunu farkettim sen kesinlikle kazanan insanlar arasındasın

  • b1r 0smanLi T0runu

    b1r 0smanLi T0runu

    10 gün önce

    dostum bazı konuşmalarını sevmiyorum belki bunlar bana battığı içindir ama bu videondaki konuşman çok doğru ve yerinde tespitler. söylediklerinin hepsinin altına imzamı atarım. saygılar...

  • Barış Akın

    Barış Akın

    10 gün önce

    Amerika sokaklarında yürüyen daşşak. Helal olsun mq

  • Cüneyt Çeçen

    Cüneyt Çeçen

    10 gün önce

    Savaş hocam kürt meselesi sizce nasıl çözülür? Soruya bu sekilde yanit vermeniz daha entelektuel bir karsilik bulabilir. Bol sans.

  • Mehmet Mehdi KARDAŞ

    Mehmet Mehdi KARDAŞ

    10 gün önce

    Varol Kral🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

  • Mighty MO

    Mighty MO

    10 gün önce

    Görüşünü seveyim hocam keşke Cumhurbaşkanımız sen olsan♥️🏔️

  • JTWinspY __Z00K__

    JTWinspY __Z00K__

    10 gün önce

    Bizim devlet kan alamıyor ki hocam chp iyi parti önlerine siper oluyor sözde milliyetci sözde atatürkçü dumenden partiler.

    • Burak demir

      Burak demir

      9 gün önce

      İstese bir gecede alır o kanı ama işte fazlada konuşmaya gerek yok, yoksa söylenecek çok şey var

  • FreeBoy

    FreeBoy

    10 gün önce

    Peki savaş Hocam dünyanın neresinde görülmüş milletin oylarıyla SEÇİlmiş SENATÖRLERİN düşünce özgürlüklerinden dolayı Milletvekilliği düşürülüp cezaevine atıldığı ? 10 tane milletvekili var şu an bu sebeple cezaevinde yatan. Ve dünyanın neresinde vardır seçilmiş belediye başkanları görevden alınıp belediye başkanları içeri atılan belediyelerine kayyum atanan hangi eyalet var Amerika? Peki hocam Türkiye dünyada en çok gazetecinin cezaevine girdiği bir ülke bunun hakkında ne düşünüyorsunuz ? Yada devlet bahçeli ülkenin en büyük mahkemesi olan AYM nin kapısına kilit vurulmalı diyor düşünceleriniz nelerdir saygılar ..

  • JTWinspY __Z00K__

    JTWinspY __Z00K__

    10 gün önce

    Pkknin halkimi var hocam pardon?? Buna bi cevap verseniz pkk kürtlerimi savunuyor ?

    • Porxelek

      Porxelek

      9 gün önce

      Hayır Kürtler pkkyi savunuyor

  • Gumandan Sedo'nun Fedaisi

    Gumandan Sedo'nun Fedaisi

    10 gün önce

    Hdp = pkk

  • Murat Karel

    Murat Karel

    10 gün önce

    HDP konusunda fikir paylaşmanız çok güzel,tespitlerinize iştirak ediyorum. HDP'nin PKK'nın uzantısı olup olmadığı meselesini gerçek sorunun merkezinde değil çevresindeki dolaylı bir mevzu olarak görüyorum, çünkü adı her ne olursa olsun bir parti anadoluda yaşayan Kürt toplumunun sorunlarına ilişkin etkin siyaset yapma kararı aldığı an hemen PKK'nın silahlı tehtidinin hedefi olur.PKK Anadoluda yaşayan Kürt halkına endeksli siyaset üreten bir yapılanmaya cephe alır ve o yapılanmaya karşı hegamonya kurmak ister, Önce TC, aktif Kürt siyaseti yapmak isteyen vatandaşlarını PKK denen terör örgütünün silahlı hedefi haline gelmesine karşı tedbir almalı,kim silah tehtidi altında sağlıklı bir politika yürütebilir.

  • Eren Doğan

    Eren Doğan

    10 gün önce

    aman hocam dikkat edin

  • Muhammed Efe

    Muhammed Efe

    10 gün önce

    Pkk ben kürdüm diyip kürt öldüren bir kahpe örgüttür .

    • edsvi

      edsvi

      7 gün önce

      @California Dream 4 iq seni

  • Lance Vance Dance

    Lance Vance Dance

    10 gün önce

    Hocam bence hdp milletvekillerinin millet vekili olma haklarını elinden alınırsa sorun çözülür diye düşünüyorum

    • Burak demir

      Burak demir

      9 gün önce

      @Porxelek Asimile olmak istemiyorsan Kuzey Irak'a alalım seni

    • Ömer Faruk Bilican

      Ömer Faruk Bilican

      9 gün önce

      @Porxelek of bee şeyit rıza laf koydu

    • Porxelek

      Porxelek

      9 gün önce

      @emir karapnr Evet bu bu zoruma gitti bana dert oldu ama hiçbir zman sizin bu yok saymalariniza asimile politikaniza boyun egmeyecez ki 100 yıldır egmedik bu da size dert olsun

    • emir karapnr

      emir karapnr

      9 gün önce

      @Porxelek niye zorunami gitti

    • Porxelek

      Porxelek

      9 gün önce

      Evet onlardan alıp Validenize verelim

  • Kürşat Şahin

    Kürşat Şahin

    10 gün önce

    Ayak yapıyorlar

  • Kemran Davrishov

    Kemran Davrishov

    10 gün önce

    Respect!

  • watcn

    watcn

    10 gün önce

    Çok açık ve net, lafı dolandırmadan, helal hoca...

  • Vladimir Putin

    Vladimir Putin

    10 gün önce

    ABİ ATATÜRK HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUN??

  • Kemcik Cruel

    Kemcik Cruel

    10 gün önce

    Alexander adlerin kanlı hilafet adlı eserini oku türkiyenin ortadoğu planını anlatıyo kendisi rusya ve ortadoğuyu araştıran bilimcidir.
    Samuel laurentte islamcılar arasında bir çok kişiyle iletişim halinde olan ortadogu bilimcidir akp ısid işbirliği ve kürt sorunundan bahsediyo.

  • Ali Eren Kandemir

    Ali Eren Kandemir

    10 gün önce

    Hocam videonuza disslike atan loserlar tekrar gelmiş

  • -YAMTAR- F

    -YAMTAR- F

    10 gün önce

    Adamsın savaş hocam adammmmmmmmmmmm beton yetmez malzemeye beton 😂

  • Ersoy Ulubey

    Ersoy Ulubey

    10 gün önce

    Savaş hoca da neyin ne olduğunu biliyor ama el mahkum bu örgütlerin arkasında, hatta Türkiye nin başına ne geliyorsa hangi sıkıntılarla mücadele ediyorsa arkasında amerikanın olduğunu biliyor ama kimse kusura bakmasın bunu söyleyemiyor, söyleyememesi normal adamın bi düzeni var orada bozulsun istemiyor saygı duyuyorum buna tabi. Ayrıca Kürtlerin bir kürt partisine ihtiyacı yok çok fazla değil 15 sene önce Türkiyede hiçbir kürt vatandaşımız otobuste trende vapurda okulda kürtçe konuşamıyordu saldırıya uğruyorlardı artık böyle birşey kalmadı bunun da kimin sayesinde olduğu belli zaten. Pkk hdp ile bağlantılı falan değil Hdp pkk nın siyasi ayağıdır. Hocam videonuzu beğendim ağzınıza sağlık.

    • Medet Çam

      Medet Çam

      8 gün önce

      @filankes ben kürtlükten vazgeçmedim eski de değiliz günümüz şartlarına ayak uydurmak zorundayım ki yapabileceğim bir şey de yok kendim de bir kere kürtçe bilmiyorum nerde kaldı benim çocuklarıma dil öğretmem bu benim hatam değil benim milettimin hatası zamanın da akıllı bir topluluk olmadılar devlet kurmaya yeltenmediler nasıl direnebilirsin ki bugün ben çocuklarıma kürtçe öğretsem bile en kötü 2 nesil sonra kürtlük ile alakaları kalmaz ki günümüzde ki türklerin de türklük ile alakları kalmadı tek bildikleri dilleri onu da yabancı kelimeler ile doldurdular yani herkes asimile olur buna engel olamam ki ırak mevzusunu bilmiyorum yorum yapamayacağım

    • filankes

      filankes

      8 gün önce

      @Medet Çam Sen kemalistlerin istediği kürtlükten vazgeçmiş Kürt kökenli bir Türksün. Çocuğun olursa ilerde muhtemelen Kürtçe bilmeyecek ve Türk olacak. Bir ulus yok oluyor ama farkında değilsin. Bak Lazlara,, adamların dili yok oldu gitti. Eğer sen Kürtçe ve kürtlük de yok olsun diyorsan kendine kürdüm deme. Irak'ta Kürt yönetimi var ve orada yaşayan türkmenler Türkçe eğitim alıyor. Oradaki Türkmenlere her sabah kürdüm ve varlığım Kürt varlığına armağan olsun dedirseler Türkiye buna nasıl tepki verir???

    • Medet Çam

      Medet Çam

      8 gün önce

      @filankes dostum eskiden bu ırk mevzuları çok dönüyordu bunun değişmesine ön ayak olan akp idi ki zaten yavaşça bu ırk konuşmaları önemini kaybetmeye başlamıştı. Andım konusun da yapacak bir şey yok bana mantıklı geliyor yoksa bu ülkede bin bir türlü ırk var ülkenin adı türkiye enin de sonun da türküm demek zorunda kalıcaktı bu millet türk olmasa bile araların da bazıları.Ama bu sonda ki dediğine hiç katılmıyorum bir topluluk ile sırf aynı dine mensupsun diye muhattap olabiliyorsan hiç olma daha iyi ki bi kemalist dediğin biriyle hiç bir zaman ben bir problem yaşamadım kürt olarak.

    • filankes

      filankes

      9 gün önce

      @Medet Çam ne yapayım birader sabahın köründe bana Türküm diye yalan söyleten zihniyete mi oy vereyim. Beni olduğum halde Kürt olarak kabul etmeyenlere ne diye oy vereyim. Bir akpliye hepimiz müslümanız deyince oturup anlaşabiliyorum ama kemalist ben kürtlüğümü inkar etmediğim sürece beni insan yerine koymuyor.

    • Ersoy Ulubey

      Ersoy Ulubey

      9 gün önce

      @California Dream kafanmı iyi kardeşim Erdoğandan önce kürtçe konuşmayı bırak memleketinizi söyleseniz ırkçı şerefsizler yüzünden saldırıya uğruyordunuz bu ülkede nankörlük yapma erkeklik yaparak olmuyo bu işler. Lafı götünden anlama

  • Güven Ceyhan

    Güven Ceyhan

    10 gün önce

    Vatan bir bütündür bölünemez 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

  • Tolga Ergin

    Tolga Ergin

    10 gün önce

    Hocam her konusa doğruları konuşmanız çok hoşuma gidiyor

  • Canan Karatay

    Canan Karatay

    10 gün önce

    Hocam burun delikleriniz bağımsızlıklarını ilan etmiş

  • Looo0ooo

    Looo0ooo

    10 gün önce

    Helal olsun

  • mutlu ulusoy

    mutlu ulusoy

    10 gün önce

    Biji serrok Yarrakistan 💛💚❤️

  • Furkan

    Furkan

    10 gün önce

    Hdp li arkadaşlar şu videoya ne cevap verebilir acaba

  • TRAPzzERS ßas

    TRAPzzERS ßas

    10 gün önce

    Hocam zeki adamsınız bol şans

  • Biroloo7

    Biroloo7

    10 gün önce

    Helal be hocam

  • EA31

    EA31

    10 gün önce

    Hocam Meksika kıyaslaması çok kötü olmuş... sonuçta meksikalıların kendi ülkesi var

    • The big liar

      The big liar

      5 gün önce

      Onlarinda turkiye irak suriyesi var ama hepsini mahvettiler alt irk

  • Yaşar Başer

    Yaşar Başer

    10 gün önce

    Kağıt kalem alıp not alıyorum üstat sen ders verirken.Öğrenim sürecinde tek not almadım.Malum 500'e giremeyen tek ünv.Olmaynca...Devleti tehdit edene karşı;``Yakarız bu gezegeni yakarız" şafak sezer'in gorada ki repliği aklıma geldi😎🇹🇷.Bol şans.

  • Uğur

    Uğur

    10 gün önce

    Hocam çok haklısın, dediklerine sonuna kadar katılıyorum.

  • egzozcu selim

    egzozcu selim

    10 gün önce

    savaş cebeci ile popülizm saati :D devlet otoritesinin olmadığı yerde mafyalar, aşiretler, çeteler, örgütler ortaya çıkar. dünyanın her yerinde böyledir bu. türkiye'de mafya var mı? var. aşiret var mı? var. tek tek saymaya gerek yok. tarikatlar ne durumda bilseniz diliniz uçuklar. çoğunuz bilmez. bazı yerlerde hala sorunları mahkemeler çözmüyo. oradaki şeyhe gidip danışıyolar. bunların sorumlusu hdp mi yoksa devlet otoritesinin zayıflığı mı?
    dolayısı ile bölünmüş bir coğrafya olan kürdistanda da bir örgüt yapılanması ve etnik temelli büyük problemler var. bunun çözümüne taraftar olan, bir türkiye partisi olma yoluna giren, pkkyı defalarca silah bırakmaya davet eden, bu yüzden bazı elemanları öldürülen bazıları tehdit edilen, bazıları siyaseti bırakmaya zorlanan bir parti var. seversin sevmezsin. böyle kürtleri öcü gibi gören doğu perinçek kafa yapısı kimseyi bir yere götürmeyecek.
    bu işin suriye kısmı, ırak, iran kısmı var. yurtdışında kürt diasporası var. bak adamlar ikinci devleti kurmak üzere ve bunlar türklere düşman yetişiyolar. bunların hepsine açılan pencere hdpdir. hdp'nin siyasi aktör olarak kabul görmesi bir lüfut falan değil zorunluluktur. bugün el birliği ile popülizm yapıyosunuz ama iyi etmiyosunuz. bazen acı gerçekleri konuşmak lazım. türkiye'ye asıl zararı veren kürt düşmanı ulusalcılardır. ülkenin bütün ayarlarını bozuyolar. dünyanın çözdüğü sorunlarla hala daha uğraşıyoruz. neden? çünkü kimse doğruları konuşmuyo, popülizm kolay geliyo.
    diyorsunuz ki böyle böyle olaylar oldu. tamam da bunun sorumlusu hdp değil. bakın ben askerdeyken, askeriyenin kütüphanesinden emekli bir paşanın yazdığı kitabı okudum. kürt sorunu ile ilgili. açık açık yazmış "devlet etnik temelli problemi çözmekte aciz kaldığı gibi yanlış hamleler yaparak sorunun büyümesine yol açtı" diyor. bu kitap askeri kütüphanede duruyor.
    artık bu "ulusalcı" düşünce sisteminin sonu geldi. günü kurtarmak için aynı ezberlenmiş lafları konuşup durmayın. siz böyle yaptıkça örgütler ve kürt ırkçıları güçleniyo. suriyelilere düşman, araplara düşman, yunanlılara düşman kafa yapısı türkiye'de çözülmeye muhtaç bir durumdur. ülke böyle pasifikteki ada devletleri gibi yönetildikçe "ne yapsak da yurtdışına kaçsak" diye ağlar durursunuz.

    • egzozcu selim

      egzozcu selim

      9 gün önce

      @Amon Z yanlış. amerika ve rusya zaten federasyon :D sen git birine ırkçılık yap bakalım ne oluyor oralarda.

    • Amon Z

      Amon Z

      9 gün önce

      Ağlamaya gerek yok amerika da rusya da pkk gibi bir oluşum olsa amina koyarlar soykırım yaparlar

    • Kemcik Cruel

      Kemcik Cruel

      9 gün önce

      Argüman sundum önüne 2 arastırmacı bilimci akp ısid ilişkisi ve kürt sorunu hakkında ben sanmıyom ilgisini çekip de okucaklarını ezbere konuşuyolar işte tipik milliyetçiler deyip geçiyorum eğitimliside eğitimsizide hepsi aynı.

  • Kaan kruşcev

    Kaan kruşcev

    10 gün önce

    HDP liler ve destekleyenler octur

    • tansel ekz

      tansel ekz

      10 gün önce

      Bu adamın kafa biraz kırık sanki 😁

  • Aex Exer

    Aex Exer

    10 gün önce

    bir yanlış birden çok yanlışı beraber getirir..fraktral , kaotik bir duruma yol açar..doğru sabit ve tek kalır...bu kadar yanlışı düzeltmenin tek yolu kesip atmaktır...sil baştan yapmaktır...ülke 1938 sonrasında yolundan çıkmış , bu günkü finale ulaşmıştır...içinde doğru barınmamaktadır...büyük olasılıkla son kaçınılmazdır...artık ülke kurulum ayarlarını , bios'unu kaybetmiş ,donanımları modern işletim sistemi kabul etmemektedir..Pkk v.s. bu ülkenin hatalarından dolayı üremiştir...dışlayıcı olmak , faşizan , ırkçı olmakla bunu başarmıştır...

  • Tarık Beyaztepe

    Tarık Beyaztepe

    10 gün önce

    👍👍👍